Jaka jest przyszłość mediów społecznościowych?
Czy warto posiadać konto na TikTok, czy lepiej na Instagramie? To pytanie zadają sobie marki i firmy ze wszystkich branż, ponieważ te platformy wciąż się rozwijają. TikTok jest dostępny w ponad 150 krajach, ma ponad miliard użytkowników i został pobrany co najmniej 200 milionów razy w samych Stanach Zjednoczonych. W tym artykule porównujemy Instagram i TikTok. Oba portale społecznościowe są niemalże tak popularne jak na przykład kasyno na żywo.
Kilka słów o TikTok
Według marketerów tym, co odróżnia TikTok od innych platform mediów społecznościowych, jest jego popularność. TikTok ma talent do łączenia ludzi wokół wspólnych zainteresowań poprzez odkrywanie, ponieważ nie opiera się na tym, kogo znasz lub obserwujesz, ale raczej na treści. Dzięki temu użytkownicy z małymi obserwacjami mogą często otrzymywać subskrypcje od setek tysięcy użytkowników.
Szacuje się, że 60% użytkowników TikTok, to tak zwani “milenialsi” którzy są kluczową grupą demograficzną dla marek, które chcą dotrzeć do młodszej publiczności. Co więcej, użytkownicy TikTok starzeją się, coraz więcej milenialsów korzysta z platformy.
Ale poza budowaniem marki, pytanie dla wielu firm brzmi: czy istnieje możliwość uzyskania przychodów? Liczby pokazują, że użytkownicy mają wielki apetyt na zakupy. Na przykład popularny hashtag “#TikTokMadeMeBuyIt” ma obecnie 1,9 miliarda wyświetleń i zawiera wiele popularnych kupowanych produktów, w tym wszystko, od butów Walmart po legginsy Aerie.
Podczas gdy TikTok to szybko rozwijająca się platforma ze świeżym podejściem do treści, Instagram pozostaje narzędziem numer 1 w marketingu w mediach społecznościowych. Na koniec 2020 roku 96% kampanii marek obejmowało influencerów na Instagramie w porównaniu z 6,8% influencerami TikToka.
Kyle Hjelmeseth, założyciel G&B Digital Management, wyjaśnił, że influencerzy trzymają się Instagrama, ponieważ jest on tak ugruntowany. Po stronie marki Instagram pozostaje bezpieczną inwestycją: firmy nawiązały już relacje i rozumieją, jak to działa.
Jeśli chcesz zbudować reputację marki i chcesz otoczyć ją ludźmi, którzy są liderami w dziedzinie mody, prawdopodobnie będziesz lepiej radził sobie w miejscu takim jak Instagram niż TikTok. Każde zdjęcie jest dokładnie oglądane przed opublikowaniem, a Twoja marka będzie postrzegana tak, jak chcesz. Jeśli szukasz większej widoczności i ludzi, którzy mówią o Twojej marce i oddają kontrolę, TikTok jest znacznie lepszym miejscem ze względu na charakter platformy.
Rzeczywiście, TikTok ma wiele zalet. Ostatnie dane z platformy influencer marketingu Upfluence wykazały znacznie wyższe wskaźniki zaangażowania na TikTok, gdzie mikro influencerzy zdobyli wskaźniki zaangażowania na poziomie 17,96% w porównaniu z 3,86% na Instagramie.
To zależy od grupy docelowej, ale jeśli wszystko jest równe, nie ma wątpliwości, że TikTok jest teraz o wiele lepszy niż Instagram. Mówiąc bardzo prosto, Facebook i Instagram wdrożyły algorytmy, które ograniczają oglądalność, starając się skłonić ludzi do zapłaty za dodatkową ekspozycję.
Instagram jest nadal niezwykle ważny z punktu widzenia marketingu efektywnościowego. Kiedy mówimy, że to platforma numer 1, to dlatego, że to ona napędza przychody.
Porównanie
Nawet jeśli Instagram jest odnoszącą sukcesy platformą dla marek, eksperci twierdzą, że celem jest zróżnicowanie odbiorców, więc TikTok powinien być częścią planu promocyjnego.
Eksperci sugerują, aby marki tworzyły własne konto na platformie i wykorzystywały posty organiczne jako poligon doświadczalny, aby znaleźć to, co ma najlepszy rozgłos i oddźwięk wśród użytkowników danej platformy. Jednym ze sposobów, w jaki TikTok zachęca marki i wpływowe osoby, jest rynek twórców, który pomaga nawiązać bezpośrednią współpracę i partnerstwa między markami i twórcami.
Twórcy są siłą napędową tej platformy. Kiedy myślimy o tym, w jaki sposób marki mogą uczestniczyć, zwykle wskazujemy twórców jako muzę lub narzędzie do wykorzystania przez marki. Eksperci sugerują nowym markom TikTok, aby w ramach początków swojej działalności na tej platformie, zaczynały od małych, badawczych hashtagów i nie były tak ostrożne z treścią.
Eksperci stwierdzili jednak, że firmy muszą zdać sobie sprawę z tego, że treści na Instagramie lub YouTube nie tłumaczą się dobrze w TikTok. Na przykład zmiana przeznaczenia treści i wycięcie filmu z kampanii modowej lub klipu z wybiegu do 30 sekund nie połączy się z Tik Tokers.
Dla marketerów sukces TikTok nie oznacza końca Instagrama. Ostrzegają jednak, że istnieje zmęczenie Instagramem i zmieniają się obecnie dość dynamicznie oczekiwania konsumentów.
Podsumowanie
Co by nie mówić, to obecny bardzo dynamiczny i szybki rozwój technologii informatycznej oraz postem cyfryzacji, rodzi coraz to nowsze pomysły na platformy mediów społecznościowych. Społeczna presja wywierana na twórców różnych mediów społecznościowych. To oznacza także i szybki rozwój tychże platform.
Warto zatem zadać sobie pytanie: jaka będzie przyszłość mediów społecznościowych?
- czy jako firma lepiej posiadać konto na platformie TikTok?
- czy jako firma lepiej posiadać konto na platformie Instagram?
- czy jako firma lepiej posiadać konto na obydwu platformach?
Eksperci uważają, że obecnie większą przyszłość na duży rozwój, a także większy potencjał będzie miał w niedalekiej przyszłości TikTok. Nie oznacza to jednak, że Instagram jest na “wymarciu”. Zatem warto posiadać konta użytkownika na obydwu platformach.
materiał zewnętrzny
Nie znaleziono żadnych wyników
Nie znaleziono szukanej strony. Proszę spróbować innej definicji wyszukiwania lub zlokalizować wpis przy użyciu nawigacji powyżej.
Jak zmieniały się rekordy w skoku w dal kobiet?
Sprawdź, jak zmieniał się rekord świata w skoku w dal kobiet na przestrzeli lat. 5,98 m - Kinue Hitomi (Japonia) - 20 maja 1928 6,02 m - Stanisława Walasiewicz * (Polska) - 10 lipca 1930 6,09 m - Stanisława Walasiewicz * (Polska) - 28 czerwca 1937 6,07 m - Erika...
Jak zmieniały się rekordy w skoku w dal mężczyzn?
Sprawdź, jak zmieniał się rekord świata w skoku w dal na przestrzeli lat. 7,61 m - Peter O’Connor (Irlandia) - 5 sierpnia 1901 7,69 m - Edward Gourdin (Stany Zjednoczone) - 23 lipca 1921 7,77 m - Robert LeGendre (Stany Zjednoczone) - 7 lipca 1924 7,89 m - William...
Historia rekordów w długości skoków narciarskich kobiet – część 2
Sprawdź jak zmieniały się rekordy długości skoków narciarskich od 1981 do 2021 roku. 110,0 m - Tiina Lehtola - 29 marca 1981 roku - Ruka 111,0 m - Merete Kristiansen - 22 stycznia 1989 roku - Odnes 112,0 m - Eva Ganster - 07 stycznia 1994 roku - Bischofshofen 113,5 m...
Historia rekordów w długości skoków narciarskich kobiet – część 1
Sprawdź jak zmieniały się rekordy długości skoków narciarskich od 1897 do 1975 roku. 11,0 m - Ragna P. Skjeggerud - 24 stycznia 1897 roku - Nydalen 14,5 m - Hilda Stang - 26 lutego 1902 roku - Gjøvik 21,0 m - Hilda Stang - 1910 roku - Gjøvik 22,0 m - Hilda Stang - 6...
Historia rekordów w długości skoków narciarskich mężczyzn – część 3
Sprawdź jak zmieniały się rekordy długości skoków narciarskich od 1994 do 2021 roku. 203 m - Toni Nieminen - 17 marca 1994 roku - Planica 209 m - Espen Bredesen - 18 marca 1994 roku - Planica 210 m - Espen Bredesen - 22 marca 1997 roku - Planica 212 m - Lasse Ottesen...
Historia rekordów w długości skoków narciarskich mężczyzn – część 2
Sprawdź jak zmieniały się rekordy długości skoków narciarskich od 1936 do 1994 roku. 101,5 m - Josef Bradl - 15 marca 1936 roku - Planica 107 m - Josef Bradl - 15 marca 1938 roku - Planica 108 m - Rudi Gering - 2 marca 1941 roku - Planica 118 m - Rudi Gering - 2 marca...
Historia rekordów w długości skoków narciarskich mężczyzn – część 1
Sprawdź jak zmieniały się rekordy długości skoków narciarskich od 1808 do 1935 roku. 9,4 m - Olaf Rye - 22 listopada 1808 roku - Eidsberg 19,5 m - Sondre Norheim - 8 marca 1868 roku - Brukenberg 20,7 m - Olav Haugann - 12 lutego 1879 roku - Oslo 22 m - Sweinung...
Historia rekordów prędkości samochodów – część 2
Lista pojazdów produkcyjnych 305 km/h - Ruf BTR - 1983 pojemność silnika: 3 367 cm³ ilość koni mechanicznych: 369 KM ilość wyprodukowanych sztuk: 30 319 km/h - Porsche 959 - 1986 pojemność silnika: 2 849 cm³ ilość koni mechanicznych: 444 KM ilość wyprodukowanych...
Historia rekordów prędkości samochodów – część 1
Lista pojazdów produkcyjnych 20 km/h - Benz Velo - 1894 pojemność silnika: 1 045 cm³ ilość koni mechanicznych: 1,5 KM ilość wyprodukowanych sztuk: 1200 200,5 km/h - Jaguar XK120 - 1949 pojemność silnika: 3 442 cm³ ilość koni mechanicznych: 160 KM ilość wyprodukowanych...