Jaka jest przyszłość mediów społecznościowych?

internet, rozrywka

media społecznościowe

Czy warto posiadać konto na TikTok, czy lepiej na Instagramie? To pytanie zadają sobie marki i firmy ze wszystkich branż, ponieważ te platformy wciąż się rozwijają. TikTok jest dostępny w ponad 150 krajach, ma ponad miliard użytkowników i został pobrany co najmniej 200 milionów razy w samych Stanach Zjednoczonych. W tym artykule porównujemy Instagram i TikTok. Oba portale społecznościowe są niemalże tak popularne jak na przykład kasyno na żywo.

Kilka słów o TikTok

Według marketerów tym, co odróżnia TikTok od innych platform mediów społecznościowych, jest jego popularność. TikTok ma talent do łączenia ludzi wokół wspólnych zainteresowań poprzez odkrywanie, ponieważ nie opiera się na tym, kogo znasz lub obserwujesz, ale raczej na treści. Dzięki temu użytkownicy z małymi obserwacjami mogą często otrzymywać subskrypcje od setek tysięcy użytkowników.
Szacuje się, że 60% użytkowników TikTok, to tak zwani “milenialsi” którzy są kluczową grupą demograficzną dla marek, które chcą dotrzeć do młodszej publiczności. Co więcej, użytkownicy TikTok starzeją się, coraz więcej milenialsów korzysta z platformy.
Ale poza budowaniem marki, pytanie dla wielu firm brzmi: czy istnieje możliwość uzyskania przychodów? Liczby pokazują, że użytkownicy mają wielki apetyt na zakupy. Na przykład popularny hashtag “#TikTokMadeMeBuyIt” ma obecnie 1,9 miliarda wyświetleń i zawiera wiele popularnych kupowanych produktów, w tym wszystko, od butów Walmart po legginsy Aerie.

Instagram

Podczas gdy TikTok to szybko rozwijająca się platforma ze świeżym podejściem do treści, Instagram pozostaje narzędziem numer 1 w marketingu w mediach społecznościowych. Na koniec 2020 roku 96% kampanii marek obejmowało influencerów na Instagramie w porównaniu z 6,8% influencerami TikToka.
Kyle Hjelmeseth, założyciel G&B Digital Management, wyjaśnił, że influencerzy trzymają się Instagrama, ponieważ jest on tak ugruntowany. Po stronie marki Instagram pozostaje bezpieczną inwestycją: firmy nawiązały już relacje i rozumieją, jak to działa.
Jeśli chcesz zbudować reputację marki i chcesz otoczyć ją ludźmi, którzy są liderami w dziedzinie mody, prawdopodobnie będziesz lepiej radził sobie w miejscu takim jak Instagram niż TikTok. Każde zdjęcie jest dokładnie oglądane przed opublikowaniem, a Twoja marka będzie postrzegana tak, jak chcesz. Jeśli szukasz większej widoczności i ludzi, którzy mówią o Twojej marce i oddają kontrolę, TikTok jest znacznie lepszym miejscem ze względu na charakter platformy.
Rzeczywiście, TikTok ma wiele zalet. Ostatnie dane z platformy influencer marketingu Upfluence wykazały znacznie wyższe wskaźniki zaangażowania na TikTok, gdzie mikro influencerzy zdobyli wskaźniki zaangażowania na poziomie 17,96% w porównaniu z 3,86% na Instagramie.
To zależy od grupy docelowej, ale jeśli wszystko jest równe, nie ma wątpliwości, że TikTok jest teraz o wiele lepszy niż Instagram. Mówiąc bardzo prosto, Facebook i Instagram wdrożyły algorytmy, które ograniczają oglądalność, starając się skłonić ludzi do zapłaty za dodatkową ekspozycję.
Instagram jest nadal niezwykle ważny z punktu widzenia marketingu efektywnościowego. Kiedy mówimy, że to platforma numer 1, to dlatego, że to ona napędza przychody.

Porównanie

Nawet jeśli Instagram jest odnoszącą sukcesy platformą dla marek, eksperci twierdzą, że celem jest zróżnicowanie odbiorców, więc TikTok powinien być częścią planu promocyjnego.
Eksperci sugerują, aby marki tworzyły własne konto na platformie i wykorzystywały posty organiczne jako poligon doświadczalny, aby znaleźć to, co ma najlepszy rozgłos i oddźwięk wśród użytkowników danej platformy. Jednym ze sposobów, w jaki TikTok zachęca marki i wpływowe osoby, jest rynek twórców, który pomaga nawiązać bezpośrednią współpracę i partnerstwa między markami i twórcami.
Twórcy są siłą napędową tej platformy. Kiedy myślimy o tym, w jaki sposób marki mogą uczestniczyć, zwykle wskazujemy twórców jako muzę lub narzędzie do wykorzystania przez marki. Eksperci sugerują nowym markom TikTok, aby w ramach początków swojej działalności na tej platformie, zaczynały od małych, badawczych hashtagów i nie były tak ostrożne z treścią.
Eksperci stwierdzili jednak, że firmy muszą zdać sobie sprawę z tego, że treści na Instagramie lub YouTube nie tłumaczą się dobrze w TikTok. Na przykład zmiana przeznaczenia treści i wycięcie filmu z kampanii modowej lub klipu z wybiegu do 30 sekund nie połączy się z Tik Tokers.
Dla marketerów sukces TikTok nie oznacza końca Instagrama. Ostrzegają jednak, że istnieje zmęczenie Instagramem i zmieniają się obecnie dość dynamicznie oczekiwania konsumentów.

Podsumowanie

Co by nie mówić, to obecny bardzo dynamiczny i szybki rozwój technologii informatycznej oraz postem cyfryzacji, rodzi coraz to nowsze pomysły na platformy mediów społecznościowych. Społeczna presja wywierana na twórców różnych mediów społecznościowych. To oznacza także i szybki rozwój tychże platform.
Warto zatem zadać sobie pytanie: jaka będzie przyszłość mediów społecznościowych?

  • czy jako firma lepiej posiadać konto na platformie TikTok?
  • czy jako firma lepiej posiadać konto na platformie Instagram?
  • czy jako firma lepiej posiadać konto na obydwu platformach?

Eksperci uważają, że obecnie większą przyszłość na duży rozwój, a także większy potencjał będzie miał w niedalekiej przyszłości TikTok. Nie oznacza to jednak, że Instagram jest na “wymarciu”. Zatem warto posiadać konta użytkownika na obydwu platformach.

materiał zewnętrzny