Historia samochodu Syrena
1951 – 1960
sierpień 1953 – Rozpoczęte zostały prace nad konstrukcją Syreny.
grudzień 1953 – Wykonany został pierwszy przedprototyp Syreny.
1955 – Syrena po raz pierwszy zaprezentowana została na Targach Poznańskich.
20 marca 1957 – W Fabryce Samochodów Osobowych w Warszawie rozpoczęto produkcję Syreny model 100.
1960 – Rozpoczęto produkcję Syreny model 101.
1960 – Wykonany został prototyp Syreny Mikorbus. Był to trzydrzwiowy pojazd, mogący pomieścić 7 osób.
1 maja 1960 – Zaprezentowana została Syrena Sport – samochód uznawany za jedną z najważniejszych legend polskiej motoryzacji.
Autor: mati
1961 – 1970
1961 – Wykonany został prototyp Syreny Kombi. Był to trzydrzwiowy samochód mogący pomieścić 4 osoby.
1962 – Rozpoczęto produkcję Syreny model 102.
1963 – Rozpoczęto produkcję Syreny model 103.
1966 – Rozpoczęto produkcję Syreny model 104.
1966 – Zaprezentowano prototyp Syreny model 110. Był to jeden z pierwszych samochodów o nadwoziu hatchback na świecie.
Autor: mati
1971 – 1980
21 sierpnia 1972 – Produkcja samochodów Syrena przeniesiona została do Fabryki Samochodów Małolitrażowych w Bielsku-Białej.
1972 – Rozpoczęto produkcję Syreny model R-20. Był to samochód dostawczy, mający całkowitą ładowność wynoszącą 400 kg.
Autor: mati
1981 – 1990
30 czerwca 1983 – Wyprodukowany został ostatni samochód Syreny. Produkcja została zakończona. Łącznie wyprodukowano 521 311 sztuk.
Autor: mati
Dodaj ciekawostkę
Krakatau – największy wybuch wulkanu
27 sierpnia 1883 roku doszło do potężnego wybuchu Krakatau. Była to największa odnotowana erupcja wulkanu w historii.
Często odwiedzane:
Kalendarz wydarzeń